Podsjetnik na najstrašniju tramvajsku nesreću u zagrebačkoj povijesti

Share This Post

Dan 31. listopad 1954. godine urezan je u zagrebačku povijest kao dan kada se dogodila najstrašnija nesreća u povijesti tramvajskog prijevoza u Zagrebu.

U nesreći, koja se dogodila na strmoj mirogojskoj pruzi, poginulo je 19 putnika dok ih je 37 ozlijeđeno. Tog su jutra, tramvajska motorna kola tipa M-24, krenula iz zaokretnice Mirogoj prema Gupčevoj zvijezdi.

Tramvaj M-24

Vozač je otpustio ručnu kočnicu za dva, tri okretaja, te je spuštajući se nizbrdo i ulazeći u prvi zavoj, htio uključiti tračničku kočnicu, no ona nije djelovala. Tramvaj je ubrzavao i na zadnjem zavoju, kod bolnice, izletio iz tračnica, te prešao na drugu ulicu i udario u stabla kestena koja je iščupao iz korijena.

Prilikom istraživanja ove nesreće, tadašnja komisija za istragu, otkrila je da su kola 21 imala sudar na uglu Degenove i Medveščaka prilikom kojeg je tramvaj zahvatio i prevrnuo zaprežna kola. Kako nije bilo veće štete, vozač je nastavio vožnju prema Mirogoju.

Brzina tramvajskih kola, prilikom vožnje, bila je pet puta veće od dopuštene (80 km/h), a promet je uspostavljen ponovno tek 1964. godine.

Nova motorna kola, koja su prometovala na toj pruzi, bila su posebno opremljena električnom, jakom zračnom, magnetskom i ručnom kočnicom. 15. svibnja 1967. godine ovom trasom voze autobusi.

U povodu te strašne nesreće, na samom mjestu gdje se dogodila, podignuta je spomen ploča u znak sjećanja na žrtve stradale u toj najstrašnijoj nesreći u zagrebačkoj povijesti.

Sustainability on the Move: How Green Logistics Is Changing the Game

The trucking industry stands at the cusp of a...

The Ultimate Guide to Choosing the Right Logistics Partner for You

The trucking industry stands at the cusp of a...

The Future of Trucking: Trends Shaping Our Industry in 2024 and Beyond

The trucking industry stands at the cusp of a...

Behind the Scenes: The Technology Driving Today’s Trucking Efficiency

The trucking industry stands at the cusp of a...